domingo, 27 de septiembre de 2015

ALBISTEA

Ilargi eklipsea dakar, estreinatu berri dugun udazkenak

                                                        Odol ilargia Vietnam-en

Udazkenean gara ofizialki. Asteazken goiz honetan, 10:21ean izan dugu urtaro aldaketa. Abenduaren 22ra arte luzatuko da udazkena; 89 egun eta 20 ordu ditugu negua heldu aurretik.
Ilargi eklipsea, igande gauean
Udazken hasiera honek urteko bigarren eklipsea dakar; oraingoan, “Superilargia”ren eklipsea. 1982. urtetik, duela 33 urtetik errepikatu ez den fenomeno berezia ikusteko moduan izango gara igande gauetik astelehen goizaldera bitartean.
Azken hiru hamarkadetan izan ez duen itxura hartuko du ilargiak. Ilargi eklipse osoa izango dugu. Ohikoa baino %30 distiratsuagoa eta %14 handiagoa agertuko zaigu ilargia. Ilargiak Lurraren inguruan duen orbita eliptikoa delako gertatzen omen da ‘superilargia’ren fenomenoa. Gainera beste fenomeno berezi bat agertuko da superilargiaz aparte, 'odol ilargia' hain zuzen ere. Horrela, ilargia handiagoa eta gorria ikusiko dugu eklipsearen ondorioz. 2033ra arte ez da errepikatuko ikusi ahalko duguna, beti ere, zerua oskarbi bada. Adituen aholkua; eklipsea egoki ikusteko, urrundu argiaren kutsaduratik, aldendu herri gunetik.
(noaua.eus -etik ateratako albistea)

Gehiago jakiteko:


34 comentarios:

  1. Nik ez dut ikusi baina oso polita izango zen.

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  3. Nik lotan negoen baina nire ustez polita izango zen eklipsea ikustea .

    ResponderEliminar
  4. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  5. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  6. Nik 5:45ararte ikusten egon nintzen eta oso polita izan zen ilargi eklipsea.
    Nik argazki asko egin nituen nire ama eta aitarekin.
    Bihar blogean argazki guztiak sartuko ditut.

    ResponderEliminar
  7. Nik 5:45ararte ikusten egon nintzen eta oso polita izan zen ilargi eklipsea.
    Nik argazki asko egin nituen nire ama eta aitarekin.
    Bihar blogean argazki guztiak sartuko ditut.

    ResponderEliminar
  8. Orain itxaron beharko dut 2018 arte

    ResponderEliminar
  9. Niri asko gustatzen zaizkit eklipseak.Uste dut momentu espezialak direla zeren eta denbora asko itxaron behar da berriro ikusteko.Niretzat momentu espezialak dira bizitzan behin bakarrik ikusi ahal ditudalako.

    ResponderEliminar
  10. Oso polita izango zen seguru, baina zoritxarrez 2033ra arte ez da ikusiko horrelako beste bat.Espero dut hurrengoan eklipsea ikustea.Esan didate goizeko bostetan Galdakaon oso ondo ikusten zela baina ez zela gorri-gorria marroizka gehiago zeukala.

    ResponderEliminar
  11. Pena handia eman dit ez ikustean, baina 2033 urtean gehiago saiatuko naiz ikusten.

    ResponderEliminar
  12. Ni nire etxetik ez dut ikusi baina gaur saiatuko naiz telebistan ikustea nik espero dut oso polita egotea.

    ResponderEliminar
  13. Oso polita izango zen ikustea baina lotan nengoen.Nik ikusi naiko nuke hori bizitzan behin edo bitan gertatzen delako.

    ResponderEliminar
  14. Oso polita izango zen ikustea baina lotan nengoen.Nik ikusi naiko nuke hori bizitzan behin edo bitan gertatzen delako.

    ResponderEliminar
  15. Oso polita izango zen seguru, baina zoritxarrez 2033ra arte ez da ikusiko horrelako beste bat.Espero dut hurrengoan eklipsea ikustea.Esan didate goizeko bostetan Galdakaon oso ondo ikusten zela baina ez zela gorri-gorria marroizka gehiago zeukala.

    ResponderEliminar
  16. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  17. Ni ilargi eklipsea ikusi nuen, 5ak inguruan.
    Baina logura neukan eta gutxi ikusi nuen.

    ResponderEliminar
  18. Se pena ni lotan nengoela zeren eta ez dut berriro 2033. urterarte ikusiko.Uste dut oso polita isango zela.

    ResponderEliminar
  19. Gustatuko litzaidake eklipsea ikustea.Oso polita izango zen,horretaz seguru egongo naiz.

    ResponderEliminar
  20. Nire etxetik ez zen ilargia ondo ikusten.

    ResponderEliminar
  21. Toki batzuetan odol ilargia egon da.

    ResponderEliminar
  22. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  23. 2033urtean beste aukera bat eukingo dot ikusteko eklipsea.Espero dot ikustea.

    ResponderEliminar
  24. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  25. Gauean ezin izan dut ikusi eklibsea baina gaur saiatuko naiz telebistan ikusten.

    ResponderEliminar
  26. Nire ustez eklipsea oso polita da eta gaur gauean ikusi izana gustatu zait.

    ResponderEliminar
  27. Argazkiak ikusiz oso polita iruditu zait pena ez nuela ikusi eskerrak 2033 urtean beste bat egongo dela.

    ResponderEliminar
  28. Me gusta mucho la imagen y la informacion esta muy bien detallada espero que metan mas informacion como esta un saludo

    ResponderEliminar
  29. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  30. nik ez dut eklipsea ikusi gaur zela uste nuelako , baina ziur nago oso polita izan dela

    ResponderEliminar